لزوم همگرایی كشورهای مستقل و عدالت طلب در مسیر پیشرفت و سازندگی
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، روسای جمهور ایران و بولیوی با اشاره به اینكه دولت‌ها و ملت‌های عدالت‌طلب، آزادی‌خواه و ضد امپریالیستی باید در برابر فشارها و زیاده‌خواهی قدرت‌های استكباری در كنار یكدیگر بوده و همه توان و ظرفیت‌های خود را در مسیر پیشرفت و توسعه یكدیگر بكار گیرند بر لزوم توسعه و گسترش روابط و مناسبات همه جانبه میان تهران – لاپاز تأكید كردند.

محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (سه شنبه) به وقت محلی در جریان سفر به بولیوی و در مذاكرات مشترك هیأت‌های عالی‌رتبه با بیان اینكه دو كشور دارای ملت‌هایی هستند كه برای دستیابی به عدالت، آزادی و احقاق حقوق خود در برابر فشارهای قدرت‌های مستكبر مبارزه می‌كنند، تصریح كرد: در شرایطی كه سلطه‌گران و زیاده‌خواهان همه فرصت‌ها و امكانات جهانی را علیه ملت‌ها و دولت‌های عدالت‌طلب و آزادیخواه بكار گرفته‌اند، باید بیش از پیش در كنار یكدیگر باشیم، چرا كه با هم بودن در حقیقت توان و ظرفیت‌های ما را چندین برابر خواهد كرد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینكه با وجود فاصله جغرافیایی زیاد میان ایران و بولیوی، قلب ملت‌های دو كشور با هم بوده و دو ملت در یك جبهه قرار دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت بولیوی را در راستای پیشرفت خود دانسته و با همه توان از گسترش روابط میان دو كشور در بخش‌های مختلف حمایت خواهد كرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه باید همكاری‌ها و ملاقات‌های مقامات دو كشور در راستای تسریع در پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران و بولیوی گسترش یابد، خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران به طور همه جانبه از دولت و ملت بولیوی در مسیر پیشرفت و توسعه روزافزون حمایت كرده و آمادگی دارد تجربیات خود را در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، كشاورزی، دامداری، رسانه‌ای، تجاری و سایر بخش‌ها در اختیار آنها قرار دهد.

رییس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون از جمله علم و فناوی، هوا و فضا، كشاورزی، صنعت و معدن، اقتصاد و پتروشیمی اظهار داشت:‌ قدرت ملت‌ها قدرتی بی‌پایان است و مطمئناً هر ملتی كه بتواند روی پای خود بایستد به همه پیشرفت‌ها و سازندگی‌ها خواهد رسید.

اوو مورالس رییس جمهور بولیوی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر دكتر احمدی‌نژاد به كشورش با اشاره به عزم دولت و ملت این كشور مبنی بر گسترش روابط همه‌جانبه با كشورهای ضدامپریالیستی، بویژه جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد: توسعه روابط همه جانبه با ایران موجب تقویت بولیوی در بخش‌های مختلف خواهد بود و دولت و ملت بولیوی امروز از حضور رییس‌جمهور و مقامات عالیرتبه ایران در كشورشان بسیار خوشحال هستند.

مورالس با بیان اینكه روابط جمهوری اسلامی ایران و بولیوی بر پایه دوستی و علاقه متقابل شكل گرفته، خواستار افزایش سطح مراودات و همكاری های دو جانبه و بین‌المللی میان دو كشور شد.

همكاری در زمینه های بهداشت، درمان و سلامت، احداث كارخانه‌، انتقال تجربیات و آموزش در عرصه های مختلف تجاری، كشاورزی و صنایع نفت و گاز از دیگر محورهایی بود كه روسای جمهور و هیات‌های عالیرتبه ایران و بولیوی بر آن تاكید كردند.

**1536**





:: برچسب‌ها: آلمان , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: